Patagonie met de Jeep

4 december 2013 - El Bolsón, Argentinië

Daar zijn we dan eindelijk, sorry dat het even duurde. Fijn dat er mensen zitten te wachten op onze reisverhalen, maar het viel niet mee om tijd te vinden voor de verslagen, of mooie plekjes in de natuur met Wi-Fi... Helaas zat het op de tablet ook tegen, een flink verhaal van uren werk is verdwenen, dus kon opnieuw beginnen.

Daarom nu een flink aantal foto's van onze highlights. Nu even geen verhaal erbij want de tijd is op.  We hebben al zoveel meegemaakt, we kunnen het niet meer kort samenvatten... maar wat ontzettend mooi is het hier!! We zijn in 15 dagen van Ushuaia in het uiterste zuiden naar El Bolsón gereden in een fantastische Jeep met daktent. Daarbij absolute hoogtepunten van Patagonie aangedaan zoals Tierra del Fuego, Torres del Pain, Perito Moreno, Fitz Roy, de ruta 40 door Argentinië en de Carretera Austral door Chili. Alles bij elkaar en te gekke ervaring. Zie foto's... En gelukkig alles zonder noemenswaardige problemen.

Wel hebben we het flink koud gehad. Kamperen was te gek, maar ook best fris bij 5 graden of lager... Gelukkig konden we in de meeste gevallen een lekker vuurtje stoken. De komende dagen is het beter en verwachten we een heerlijk zonnetje bij 25 graden. Doen we het voor!

Op dit moment zitten we in El Bolsón lekker bij te komen van de reis. Vrijdag vertrekken we naar Bariloche en gaan we de beroemde 7-meren route rijden. Zondag gaan we dan met de nachtbus naar Puerto Madryn aan de oostkust, waar we walvissen gaan spotten en een bezoek brengen aan de grootste pinguïn kolonie van Zuid Amerika. Nog veel moois in het verschiet!

PS. Helaas blijkt het op de tablet te tijdrovend om de foto's aan deze tekst toe te voegen, en teksten bij de foto's toe te voegen. Daarom, zie fotoalbum Patagonia in deze blog.

Hasta luego,

Herman en Marike

1. Robert & Paula:
    5 december 2013
    Hey HeMa! Fijn om te lezen dat t goed gaat met jullie. En wat hebben jullie de omgeving weer prachtig in beeld gebracht. Wij wachten met smart op het volgende verslag en de mooie foto's. Be safe! ;-)

Liefs van R&P xxx
  2. Robert & Paula:
    5 december 2013
    Vergeten: de hartelijke groetjes van Jannie met een dikke knuffel. Wij houden haar op de hoogte van jullie avontuur.
  3. Jan & Corine:
    5 december 2013
    Leuk, leuk, leuk, mooi, mooi, mooi. Dan zijn de Franse alpen niets in vergelijking. Prachtig, prachtig, prachtig. Ik zou zeggen, blijven genieten :-)) en graag nog meer van die mooie reisverhalen en plaatjes. Ook wij genieten hiervan. X