Buenos Aires

17 november 2013 - Buenos Aires, Argentinië

Na een kort nachtje zijn we met de trein naar schiphol gegaan. Het inchecken en de hele vlucht zijn heel spoedig verlopen. Filmpje, eten, nog een filmpje, tukkie, en nog een tukkie, 14 uurtjes vliegen zijn zo voorbij. Op Buenos Aires werden we opgewacht door de remise die we hadden besteld. Leuke engelssprekende taxi chauffeur die ons 'efficient' door stad heeft gelootst naar onze eerste bestemming: het Ritz hotel. Klinkt duur, was echt goedkoop. Maar prima en lekker midden in het centrum. Daar hebben we gelijk, ook op afspraak, een bak geld gewisseld. Door de sterke inflatie in Argentinie wordt de officiele peso koers door de overheid gedrukt: je krijgt ongeveer 8 peso voor een euro. Maar met de juiste voorbereiding en contacten zijn dat er 12, en dat scheelt!! Maakt je vakantie gelijk een stuk minder duur.

Zaterdag was een dagje Buenos Aires. Wij zijn Hollanders dus wij hebben fietsen gehuurd. Nou ja, fietsen... zelf zou ik ze nog niet tweedehands durven te verkopen, wat een barrels, maar we kwamen er knarsend en piepend BA mee door. (foto fietsen). Maar geen cent te veel hoor ;-) Toch is het een heel leuke manier om zo'n stad mee te verkennen. je ziet zoveel meer dan al slenterend. We hebben wat highlights afgefietst, op fietspaden die letterlijk niet meer waren dan de goot van de straat, echt bizar (foto fietsgoot). Heerlijk weer trouwens, maar wat is die zon hier agressief, we zijn in no-time verbrand op armen en hoofd, ondanks insmeren. ook nog een mooie toer gefietst door een soort groen natuurpark aan de stadsrand. Daar reden zomaar bijna een leguaan aan, flink exemplaar van bijna een meter. Je verwacht t niet!!

(foto leguaan)

Al met al een heerlijk dagje gehad, lekker sfeer geproefd, maar op tijd naar bedje, want onze volgende vlucht staat geboekt voor 4:45 in de ochtend, taxi klaar om 2:45 om ons naar het vliegveld te brengen met bestemming Ushuaia - de meest zuidelijke stad van Amerika. We zullen daar 2 dagen blijven om daarna de Jeep op te halen. Plan: boottocht over de Beagle Channel, en dagje wandelen door Parque National de Tierra de Fuego. Weerbericht: 4 seasons in one day...

(foto´s volgen later want dat lukt niet met de reislogger app, en ook niet op deze ouwe PC met onbegrijpelijk toetsenbord?¿)

1. Wilma:
    24 november 2013
    Ik wil ook....! Liefs van ons x
  2. Jan & Corine:
    26 november 2013
    Super, het begin van een mooie reis.
    We zitten met smart te wachten op het volgende reisverslag.
    Dikke kus